XTVT SKOLA...

| Wednesday, February 18, 2009 | |
LARIAN SUTERA 2009

Sekali lagi sejarah tercipta.
14 Februari 2009 mencetuskan pelbagai rasa.
Dalam kesibukan manusia meraikan Valentine's Day,
sekolah aku dimeriahkan dengan acara LARIAN SUTERA.

Ini adalah LARIAN SUTERA yang KEDUA membabitkan penglibatan aku.
Yang pertama tahun 2007.
2008 dipinggirkan oleh RENDANG KELAM SURAM.
Kalau nak diikutkan tahun ni pun dipinggirkan.
Tetapi memandangkan aku ada daya inisiatif nak menyebokkan diri,
menagih belas ihsan daripada Abang Silau,
maka tersenarailah nama aku dan kengkawan.

Aku bertugas sebagai Pencatat.
Mencatat mereka-mereka yang berjaya melepasi palang kemenangan.
Laluannya panjang tetapi dipendekkan,
memandangkan yang empunya pogram pun PENDEK!
Ops, terlebih sudah! Har3...

Aku bosan bila 'mangsa-mangsa' aku cepat bebeno sampai ke garisan penamat.
Senarai 25 tempat ditetapkan tetapi saat-saat akhir di up kan lagik 5!
Gara-gara si SERABUT!
Tapi takpe, tak luak pun.

Muka-muka yang ditarget, berjaya menepati sasaran.
Tetapi ada jugak muka-muka yang tak dihiraukan langsung,
yang dipandang sepi sebelum ni,
tiba-tiba menempa nama dalam LARIAN SUTERA kali ini.
SYABBAS!

Ni ada gambar-gambar candid yang sempat dirakamkan.
Korang tengoklah.
Pelbagai rupa...berbagai riak...
Unik betul acuan sekolah aku ni.
Warna kulit bukan penghalang untuk menang.
Ketinggian kerendahan juga bukan penghalang.

Jom nenok sat...

"ha...nilah pemenang senyuman paling anggun"

"sessi melebarkan kangkang"
"ececeh si bulat"
"yang kanan tu nape bersemangat noo?"
"dara pingitan"


"ha...geget mikrofon tu!"
"nape hamzah? dah pening ka?"
"lebar lagik ustaz...lebar lagik"

"keanggunanmu sangat memukau"

"orang panggil dia macha"
"nilah orang kuat Biro Dokumentasi"
"macha, meriahnya senyum!"
"sebelah tu mcm terpaksa je kena peluk...keh3..."

"akhirnya...dikau pengsan!"
"pengsan yang berbaloi...dia menang lor"
"alah-alah bucuk..."

"emosinya berlari!"
"interprem sunggoh!"
"gila mikrofon"
"kecian kat belakang tu...sampai tergolek!"
"yang depan tu bukannya nak tolong..cess..."

"AKULAH JUARA YANG BELUM JUARA"
"isy...isy...isy...besar gelak ko ye..."
"macam dalam drama dulu-dulu pulak nenok bebudak ni lari..."
"slow motionnye...scene ni sebenarnya dislowkan...kah3...

"semangat lagik zarith...lagik...lagik!"
"alah ciannya adik ni...nasib baik tembok tu kukuh...keh3..."
"ha...ni memang terror...pemenang sorak ni"
"kaki lengoh ka bang? tapi jalan tetap menten macho!"
"BULAT KITA MENANG LAH!"
"eeh, Syafiq Usak kawan si Rohaizad pun menang gak ler...tahniah"
"ko memang menang senyum la Rol..."
"Ketua Pengawas pun menang beb!"
"BULAT ni femes betol la...interprem sokmo!"
"Nilah JUARA SEGALA JUARA"

Banyak lagik sebenarnya gambar LARIAN SUTERA 2009.
Kalau ada yang berminat nak nenok & cuci, inform Cikgu Mye.

~ Peace No War ~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails