SEKADAR LINTASAN HATI~

| Sunday, May 17, 2009 | |



hola~
hari neh tiada apa yang ifin rasa. almost blank. hampir nol. but i would like to share something with you guys. its about what we have...already had actually but we don't realize it...senang cakap tak pernah bersyukur dengan apa yang diberikan kepada kita.



kita neh manusia. a creation yang sangat unique! abstrak sebenarnya kejadian kita neh. tak sama dengan natang, tak sama dengan setan atau pun malaikat. kita adalah kita. dan banyak anugerah yang telah diberikan kepada kita. telah terlalu banyak kelebihan yang diberikan. tapi kita alpa.


banyak yang buley kita kupas persoalan "anugerah yang dikurniakan". tapi apa yang mau ifin leraikan di sini adalah dari segi aspek manusia itu sendiri. sedari awal, kita sume mengikut hukum alam, hidup secara berkomuniti. tidak hidup sengsorang. even kalo ada tarzan skalipun, dia ada kawan iaitu natang-natang. kita yang hidup di luo hutan neh pasti lebih ramai yang kita dampingi & didampingi.


try to ask yourself. siapa yang kamu sayang & siapa pula yang menyayangi kamu? orang yang kamu sayang mungkin sekelumit jumlahnya tapi sedar atau tidak, orang yang menyayangi kamu lebih majoriti jumlahnya. kerana apa? kerana sometimes kita tak tau sape yang sayang kat kita rite? orang yang kita sayang sah-sah kita tau sape gerangannya, but yang sayang kat kita? kita tau ka? kita sedar ka? kita perasan ka? tepuk dada tanya selera.


mostly yang sayang kat kita neh ada batas yang terhalang. bukan batas menanti tapi suatu hijab yang tercipta di mana menidakkan kekuatan keberanian untuk menzahirkannya. malu...yezza, itulah word yang kita cari. mostly akan malu untuk menyatakan rasa sayangnya kat kita. hanya sebesar zarah je yang mempunyai keberanian untuk menjelaskannya dengan tranparansi. tiada yang mengekang.


kadang-kala kita neh sombong. takbur. berlagak. ujub sometimes. kita tau kita neh disayangi tapi persoalannya adakah kita neh turut menyayanginya sebagaimana dia menyayangi kita? yes, di situlah terletaknya satu titik yang membezakan antara kita yang disayangi & dia yang menyayangi.


kita neh kerap mengabaikan kehadirannya. kita selalu take advantage kat dia...sebab kita tau dia sayang kat kita. telah terbukti dengan catatan sejarah, orang yang menyayangi kita akan buat apa sahaja untuk kita, akan berkorban apa sahaja demi kita walaupun sehingga menuntut pengorbanan nyawa. you just name it & dia akan cuba sebaik mungkin sedaya termampu untuk merealisasikannya. yes, realisasikan realitimu! that's the concept!


kita jangan amik kesempatan di atas sayang dia kat dia, di atas prihatin dia pada kita, di atas caring dia kat kita. kita patot bersyukur! yes, you must bersyukur! kerana kamu telah pun disayangi. ingat senang dia nak sayang kat kita? ingat mudah dia nak meletakkan keegoan dia semata-mata untuk mengikut kehendak kita yang menggila? think about it again guys. think properly. orang yang sayang kat kita neh, niatnya macam kain yang putih...suci tanpa cela. jangan sesekali kita mempertaruhkan kesucian niatnya. dia tak bersalah untuk kita sakiti hatinya. dia tak berdosa untuk kita ragut kebahagiaan dia menyayangi kita.


its all about give and take. no one way communication dalam sesuatu perhubungan. barter system implementation. mau tidak mau, kita sume terlibat dalam kancah soal hati neh. mau tidak mau kita kena bijak mencari rentak untuk membawa alunan irama yang boleh mengkhayalkan sume pihak.


tu adalah pendapat & pandangan ifin. sebab ifin secara peribadi telah pun mengalaminya. baik menjadi orang yang disayangi, mahu pun menjadi orang yang menyayangi. ifin mau berkongsi satu kisah ifin. dulu time ifin kat one of the university dalam malaysia neh, ada seseorang yang sangat menyayangi ifin. i think sepenuh hati dia. sebab dia akan buat apa sahaja yang ifin mau. satu bonus bagi dia kerana dia dilahirkan dalam family yang ada segala-galanya. ifin pernah mengalami 'zaman kemurungan' di sana & dialah yang menjadi penyelamat. thanx to god kerana sent dia dalam hidup ifin. sampai sekarang, dia masih dia...tetap menyayangi ifin...cuma jarak memisahkan. ok i'm done pasal dia. no more question orite guys? keh3...


la neh pulak, ifin memang ada menyayangi seseorang sepenuh hati. tak tipu. serius tak bohong. antara sedar & tak sedar, ifin tak pinta rasa itu hadir. cuma konsep yang digunapakai divariasikan kepada yang lebih inovatif. yesss, i do sayang dia. soal jodoh ifin tak tau sebab maybe ifin dengan dia berjodoh, maybe gak menjadi suatu perhubungan yang tak direstui. maybe jugak jadi sesuatu yang terhalang. but one thing for sure, sayang ifin tuh akan kekal sampai ifin mati.


udah ler benda-benda tangkap leleh neh. ifin stop here 1st. i'll continue bila 'seru' datang alik. and for now, that's it. till then guys, do take care of yourself. muaksz3...


*****************


ifin tetap ifin.
tetap menyayanginya.
sampai bila-bila.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails