[ LELAKI JATUH CINTA? ]

| Wednesday, March 9, 2011 | |



jatuh cinta? kam0o pernah jatuh cinta? pernah merasakannya? pernah? tidak pernah? atau baru nak pernah tp alih-alih tewas? atau pernah berkali-kali sampai tak terkira? dasar mata cintan cintun! haha.

bila berbicara soal jatuh cinta neh, ramai sebenarnya yang boleh berkongsi pengalaman dan rasa. in fact ramai yang pernah rasa dan kenal apa itu erti cinta. bila ditanya, pasti akan ada pilihan jawapan, bkn sahaja A, B, C dan D...malah leh sampai ke Z..haha.. terlalu banyak yang boleh diterjemahkan. terlalu banyak yang boleh dizahirkan. kerna soal jatuh cinta ini bukanlah lagi satu rahsia yang perlu disembunyikan..soal jatuh cinta neh dah diibaratkan seperti maksud tersirat yang telah diterjemahkan dalam pelbagai bentuk dan rasa.

jatuh cinta neh pulak ada berbagai-bagai persepsi dan pandangan. ada yang jumud pengiraannya sampai meng'ortodoks'kan diri. ada yang half-half open and half-half pemalu. tak kurang jugak ada yang very de open. segala pendapat tuh terpulang pada setiap individu nak describe kan camna..yang penting ko jangan menyesal atas jalan yang ko pilih lah duwh..haha..

so let me share with you guys with this info. berguna rasanya. nak guna? nak aplikasikan? sukati mak bapak kaw! haha. (tersopan pulak bahsenya kan, hoho). yang penting kita sedar bila kita dah jatuh cinta. kita tahu apa symptoms orang yang angau neh kan..haha.. so ini antara tanda-tanda kita dah jatuh cinta. korang go through lah..kot-kot ada yang terkena kat pale idong sndiri kan..



TANDA SATU:
bersunggoh-sunggoh melakukan sesuatu demi orang yang dia sayang sangat-sangat tuh dengan rela hati, bukan kerna terpaksa.

TANDA DUA:
sentiasa mahu menghiburkan orang yang dia sayang sangat-sangat tuh dan berubah menjadi manusia yang kuat bercakap.

TANDA TIGA:
banyak menasihati, memberikan pandangan ikhlas kepada orang yang dia sayang sangat-sangat tuh sebab dia sayang gillller duwh!

TANDA EMPAT:
mengongkong kebebasan orang yang dia sayang sangat-sangat tuh (walaupun tanpa sedar), sebab perasaan cemburu yang meluap-luap sedang menyatu dalam darah dia.

TANDA LIMA:
sentiasa takut kehilangan orang yang dia sayang sangat-sangat tuh.

TANDA ENAM:
sentiasa mengawasi pergerakkan orang yang dia sayang sangat-sangat tuh sebab dia sentiasa ada pasaan curiga. kunun-kunun jadi charlie's angels lah gamaknya. haha.

TANDA TUJUH:
tak suka ada jantan keberet lain yang cuba-cuba nak rapat kat orang yang dia sayang sangat-sangat tuh.

TANDA LAPAN:
hati yang bukan kristal dia tuh selalu akan rasa cemburu dan sensitif bila orang yang dia sayang sangat-sangat tuh tak tumpukan sepenuh perhatian kat dia.



TANDA SEMBILAN:
kadang-kadang dia akan jadi macam budak kecik tak cukup umur yang sokmo mintak perhatian kerna dia mahu orang yang dia sayang sangat-sangat tuh melayannya lebih dari manusia lain.



TANDA SEPULUH:
akan jadi antara spesis yang paling rajin dalam semesta neh dan sanggup tolong apa je orang yang dia sayang sangat-sangat tuh.

TANDA SEBELAS:
dah mula pandai merajuk dan membawa hati sebab dia nak orang yang dia sayang sangat-sangat tuh pujuk dia.

TANDA DUA BELAS:
akan gelabah tak tentu pasal bila orang yang dia sayang sangat-sangat tuh berjauhan daripada dia lama gilllllller.

TANDA TIGA BELAS:
akan sentiasa memastikan keselamatan orang yang dia sayang sangat-sangat tuh.



TANDA EMPAT BELAS:
akan mementingkan orang yang dia sayang sangat-sangat tuh lebih daripada diri dia sendiri.

TANDA LIMA BELAS:
dia akan kerap tanya soklan neh, "b sayang ayang tak?" kerana dia merasakan cinta dia tuh lebih kuat daripada orang yang dia sayang sangat-sangat tuh.

TANDA ENAM BELAS:
dia tak akan melayan orang lain lebih-lebih yang tak ada apa-apa urusan dengannya.

TANDA TUJUH BELAS:
cuba meluangkan masa lebih banyak dengan orang yang dia sayang sangat-sangat tuh walaupun terpaksa menunggu berjam-jam lamanya dengan penuh kesabaran.

TANDA LAPAN BELAS:
dia akan memuji dan memuja serta membanggakan orang yang dia sayang sangat-sangat tuh depan orang lain.



TANDA SEMBILAN BELAS:
kalu dia ditinggalkan oleh orang yang dia sayang sangat-sangat tuh, dia akan serik nak mampos untuk bercinta lagi tapi dalam masa yang sama dia masih mengharapkan orang yang dia sayang sangat-sangat tuh kembali kat dia.

TANDA DUA PULUH:
bila alih-alih muncul orang ketiga, dia akan hilang akal dan menjadi gila tahap cipan..dia sanggup buat apa sahaja untuk amik alik orang yang dia sayang sangat-sangat tuh.

TANDA DUA PULUH SATU:
dia akan anggap orang yang dia sayang sangat-sangat tuh sebagai manusia yang paling dia percaya sampaikan sanggup berkorban yang entah apa-apa untuk orang yang dia sayang sangat-sangat tuh macam tuko nama kereta, tuko hak milik tanah dsb.

TANDA DUA PULUH DUA:
dia tidak sama sekali akan berlaku curang terhadap orang yang dia sayang sangat-sangat tuh. tapi kalu dia curang gak, itu tandanya dia memang vongox! haha.

TANDA DUA PULUH TIGA:
tak sume lelaki sanggup menitiskan air matanya hanya kerana orang yang dia sayang sangat-sangat tuh. sebab air mata lelaki sangat berharga, ada nilai-nilai estetika keegoan dalam setiap zarah air mata tuh..haha.


*****************************



 cubalah hargai pasaan seorang lelaki.
lelaki juga miliki hati dan pasaan.
kau tak kan rugi..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails